Авторські розробки

План-конспект бінарного уроку з алгебри та інформатики
Тема: Властивості степеня з натуральним показником. Введення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора.
Мета:
·        Навчальна: закріпити знання учнів про властивості степеня з натуральним показником, ввести поняття «формати даних», формувати в учнів навички свідомого та раціонального використання комп’ютера в своїй навчальній діяльності.
·        Розвиваюча: формувати уміння застосовувати прийоми узагальнення та порівняння, перенесення знань у нову ситуацію, розвивати в учнів логічне мислення, увагу та пам'ять, навчити поєднувати життєву та дидактичну інформацію, результатом якої є використання її в своїй подальшій професійній діяльності.
·        Виховна: виховувати спостережливість, кмітливість; уміння знаходити правильне рішення; формувати взаєморозуміння, доброзичливість, виховувати вміння взаємодії та самоконтролю своєї діяльності, формувати позитивну мотивацію навчання.

Тип уроку: бінарний урок (алгебра та інформатика).
Обладнання: проектор, комп’ютери, мультимедійна презентація, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний етап
– Добрий день! (Слайд 1)
Сьогодні у нас незвичний урок, оскільки ми проведемо його у цікавій формі – поєднаємо математику та інформатику.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Як і на будь-якому уроці спочатку перевіримо виконання домашнього завдання. На екрані ви бачите відповіді до вправ, які ви виконували вдома. (Слайд 2)
Чи виникли у вас труднощі при виконанні цих вправ?
Виконайте самоперевірку. Яку оцінку ви отримали?
ІІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд 3)
Щоб ми могли далі плідно працювати, давайте пригадаємо основні поняття, з якими ми працювали на попередніх уроках алгебри та інформатики.
Зараз на дошці ви бачите хмаринку, яка заповнена різними термінами. Ваше завдання поділити їх на дві групи. Перша група алгебраїчні терміни, а друга – терміни з інформатики.
Кожен учень записує одне слово в певний стовпик і пояснює його значення.
На дошці запис:
           Алгебра                                   Інформатика

Чудово! Всі ви справились з даним завданням. Що вам нагадує ця хмаринка? Вірно, це – кит.
Подивіться уважно на стовпчик «Інформатика». До якої теми відносяться дані терміни? – очікувана відповідь  - «Табличний процесор».
А до якої теми відносяться слова, записані в колонці «Алгебра»? – очікувана відповідь - «Властивості степеня з натуральним показником».
Записуємо в зошитах з алгебри:
Дата
Класна робота
Властивості степеня з натуральним показником
Тема з інформатикиВведення даних до комірок. Типи даних у середовищі табличного процесора. (Слайд 4)
На партах ви маєте картки із завданнями. Виконайте їх у парах. На виконання завдань  відводиться максимум 5 хвилин. Ми всі пам’ятаємо властивості степеня з натуральним показником. На екрані ви їх бачите. (Слайд 5)
Спростити вираз:
1)   
2)    (a): (a)
Знайти значення виразу:
3)   
4)   
5)   
6)   
Пропонуємо відповіді до завдань. (Слайд 6)
-         Які завдання не викликали у вас труднощі?
-         А з якими завданнями вам не вдалося впоратися?
Відповіді до 1-4 завдань висвітлюємо на екрані. А з 5 і 6 завданнями діти впоратися не змогли, оскільки ці завдання вимагають громіздких і довготривалих розрахунків.
-         В чому ж були труднощі? (учні відповідають)

ІV. Мотивація навчальної діяльності
Часто у нашому житті зустрічаються завдання, які розв’язати лише з допомогою калькулятора або обчислити усно неможливо, або розв’язання займає дуже багато часу. В таких випадках часто використовують табличний процесор. Цією програмою користуються спеціалісти різних професій – бухгалтери, економісти, банкіри та інші. Табличний процесор допомагає нам виконувати різні обчислення – його для цього і створили.
І ці два завдання, з якими у вас щойно виникли труднощі при розв’язанні, сьогодні на уроці ви навчитесь розв’язувати з допомогою табличного процесора.
То ж, яка на вашу думку мета сьогоднішнього уроку? (учні відповідають) (Слайд 7)
Гаразд, будемо крокувати до нашої мети.
V. Вивчення нового матеріалу
Для того, щоб ми могли проводити обчислення в ТП, нам потрібно спочатку навчитись вводити дані .
В Excel можна працювати з текстом та з числовими даними. Числові дані можуть бути подані у різних формах – загальній, числовій, відсотковій, дробовій, а також у формі дати.
Вводити дані можна безпосередньо до комірки, а можна і в рядок формул. Дані вводяться з клавіатури або з використанням інших методів (копіювання, перетягування, автозаповнення і т. д.)
Для введення даних в комірку ЕТ слід:
-                     виділити комірку;
-                     ввести дані;
-                     зафіксувати введення, натиснувши клавішу Enter.
Формат даних. За замовчуванням використовується загальний числовий формат. У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби. Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.
-                  Якщо нам потрібно обчислити певний вираз, то запис починаємо із знаку «=», а у кінці запису зафіксуємо введення, натиснувши Enter.

А тепер розглянемо як можна виконати наші «складні завдання».
Вчитель інформатики показує на екрані як можна, скориставшись Excel, за дуже короткий проміжок часу виконати завдання 5 і 6 з картки. Далі, ми закріпимо наші знання на практичній роботі.
VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 8)
Діти, а зараз, для зняття м’язової напруги, ми проведемо фізкультхвилинку. Я буду називати твердження, а ви повинні правильно відреагувати:
      твердження вірне – піднятись;
      твердження не вірне – сидіти;
      твердження стосується лише теми «Електронне листування» – піднятись та плеснути в долоні.
1)    табличний процесор працює з таблицями,
2)    у табличному процесорі можливо обробляти фото,
3)    на перетині рядка і стовпця знаходиться комірка,
4)    у полі «кому» вказуємо електронну адресу адресату,
5)    у ТП рядки позначаються великими англійськими літерами,
6)    вкладений файл може містити текст, фото.
VIІ. Правила техніки безпеки (Слайд 9)
VІІІ. Практичне завдання
А тепер пропонуємо попрацювати за комп’ютером. У папці «7 клас» знаходиться файл «практичне завдання». У ньому подані завдання, виконайте їх. На виконання завдань відводиться 10 хв. Всі завдання діти виконують в Excel. Після виконання завдання, файл зберігаємо у власній папці і підписуємо – прізвище учнів, які виконували завдання. Після чого відправляємо на електронну адресу вчителя.
Вчитель демонструє хід виконання завдань на проекторі.
1)    Обчислити: ; .
2)    Встановити відповідність між виразами.
8

28
3)    Побудувати таблицю «Товарний чек» за даним зразком.
Всі справились із завданням, ми перевіримо ваші роботи і оцінки відправимо вам  електронною поштою.
IX. Рефлексія
Вчителю важливо не тільки дізнатися і зрозуміти емоційний стан учня вкінці уроку, але й те, наскільки продуктивним для нього став урок. Учні повинні оцінити свою активність на уроці, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість уроку, колективну роботу.
Діти по ланцюжку продовжують речення.
-           Закінчується на урок, нам він сподобався. А тепер нам хотілося б дізнатися і вашу думку. На слайді є підказки для вас. (Слайд 10)
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...

X. Домашнє завдання
- На партах у вас є картки із домашнім завдання. Відповіді до завдань вам потрібно буде надіслати  на електронну скриньку вчителів.
IX. Підсумок уроку
Отже, сьогодні на уроці ви попрацювали дуже добре, дізналися багато нового, навчитись розв’язувати завдання з алгебри, в яких використовуються властивості степеня з натуральним показником у табличному процесорі.
 Нам дуже сподобалась ваша робота. На стікерах зобразіть «ваш настрій» і приклейте їх на дерево.

-                                   Дякуємо за урок. До побачення! 


Інтегрований урок з інформатики та англійської мови
Тема: Електронний лист. Лінійні алгоритми.
-       Мета з інформатики:
-         ознайомити учнів з поняттям лінійних алгоритмів, їх прикладами у повсякденному житті, сформувати навички формально виконувати лінійні алгоритми з навчальної діяльності та побуті;
-         розвивати логічне та алгоритмічне мислення, пізнавальну активність, творчу уяву та уміння самостійно користуватись ПК,         
-         виховувати інформаційну культуру учнів.
Обладнання: презентаційні матеріали до теми «Електронний лист. Лінійні алгоритми», роздатковий матеріал (сигнальні картки, завдання «Сортер», вправа «Світлофор»)
ТНЗ: мультимедійний проектор, комп’ютери.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель інформатики: Добрий ранок!
Teacher:
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку:
Вчитель інформатики: Англійська мова й інформатика тісно пов'язані між собою. Успішна робота на комп'ютері багато в чому залежить від гарного знання англійської мови. Тож почнемо…
Відкрийте, будь-ласка, зошити з інформатики і запишіть число і «Класна робота».
А щоб записати тему уроку, нам спочатку потрібно її розшифрувати, як справжнім шпигунам! Учні виконують вправу «CODE».  (Слайд 2-4)
Teacher:  мета
  ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Teacher:  гра «Vocabulary game» (Слайд 5)
Вчитель інформатики:  Так як наш урок буде проходити у незвичний спосіб, і для того , щоб ми могли успішно справитись із завданнями уроку, нам потрібно повторити основні поняття з теми «Алгоритми».
Отже:
- Хто підскаже, що таке алгоритм?
- Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
- Що таке команда? (очікувана відповідь – речення, яке спонукає до дії).
На уроках англійської мови ви також вивчали спонукальні речення.
Teacherгра «Сортер».
А зараз для засвоєння знань про типи речень, ми виконаємо гру «Сортер».
-         Увімкни компютер.
-         Відкрий поштовий сервер Gmail.
-         Вибери команду написати.
-         Введи адресу отримувача.
-         Вкажи тему листа.
-         Напиши текст листа.
-         Підпиши листа.
IV. Формування практичних навичок.
Вчитель інформатики: щодня ми з вами виконуємо алгоритми. Щоб створити електронний лист, вам потрібно теж виконати алгоритм. Підказки для нашого алгоритму вже є на дошці ( з попередньої вправи). Вам потрібно у правильному порядку розташувати команди і записати алгоритм у зошит. Діти із спонукальний речень вибирають ті, які підходять для алгоритму написання e-mail.  На екрані демонструю алгоритм. (Слайд 6)
Алгоритм, який ми щойно з вами розглянули називається лінійними. Це алгоритм, в якому всі команди виконуються одна за одною.
TeacherEx. A p. 87 (Слайд 7)
Учні виконують вправу з підручником анг.
V. Фізкультхвилинка (Слайд 8)
VI. Практичне завдання.
Вчитель інформатики: Для того, щоб застосувати отримані знання на практиці, далі вас очікує практичне завдання.
Під час виконання практичних завдань потрібно пам’ятати про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером! Давайте перевіримо, як ви знаєте їх.
Напевне вам відома вправа «Світлофор»? На екрані будуть з’являтись зображення, а ви будете підіймати картки: зелені, якщо ситуація безпечна, і червоні – якщо небезпечно. (Слайди 9-24)
Вчитель інформатики: ви чудово справились із правилами техніки безпеки. Тож тепер можемо створити ваш перший e-mail.
На кожному компютері відкрита інструкція для виконання завдання. Виконуючи лінійний алгоритм, ви маєте створити лист, підписати його і відправити на адресу Яни Іванівни. Не забуваємо використовувати комбінацію клавіш Ctrl+C  та Ctrl+V для пришвидшення роботи. Після перевірки ваших листів ви всі отримаєте оцінки за виконану роботу.
Створіть e-mail, розташовуючи речення у правильному порядку.
How’s it going?
Let me know.
Dear Bob,
            I’ve got some great news. hope you’re              fine.
How about visiting me next weekend?
Yours,
I’ve got a new flat.
Anthony
Dear Bob,
                    How’s it going? I hope you’re fine.
            I’ve got some great news. I’ve got a new flat.
How about visiting me next weekend?
Let me know.

Yours,
Anthony

Інструкція створення email:
1.     Відкрийте поштовий сервер GMAIL.
2.     Введіть логін і пароль.
3.     Виберіть команду написати .
4.     Введіть адресу отримувача .
5.     Вкажіть тему листа.
6.     Зберіть текст листа з поданих речень.
7.     Відправте лист.
Ви всі справились із завданням, після перевірки листів, кожен з вас отримає оцінку за урок.
VIIІ.  Домашнє завдання.
Вчитель інформатики Інформатика – опрацювати конспект з теми «Алгоритми» та виконати вправу за посиланням

VII. Узагальнення, підведення підсумків уроку. Рефлексія.



Шепетівська ЗОШ №1 ім. М. Островського


Індивідуальний підхід в практично орієнтованому навчанні курсу інформатики

Вчитель інформатики
Рибій І.В.

Цiлi та змiст нaвчaння iнформaтики в нaвчaльних зaклaдах окресленi в Держaвному освiтньому стaндaртi з освiтньої галузі «Iнформaтикa».
Змiст курсу інформатики включає сукупнiсть двох взаємопов'язаних компонентiв – теоретичного і практичного. Теоретична частина курсу спрямована на формування в учнів основ інформаційної культури, навичок аналізу і формалізації предметних задач. А необхідність вироблення практичних навичок і умінь роботи на комп'ютері передбачає значне підвищення питомої ваги практичних занять (порівняно з іншими предметами) у загальній структурі курсу, надаючи курсу інформатики специфічні риси, які відрізняють його від інших предметів.
Практична мета шкiльного курсу iнформатики – внести вклад у трудову і технологічну підготовку учнів, тобто забезпечити їх тими знаннями, вміннями і навичками, які є складовими підготовки до трудової діяльності після закінчення школи. Це означає, що шкільний курс інформатики повинен не лише знайомити з основними поняттями інформатики, а й бути практично орієнтованим – навчати школяра роботи на комп'ютері і використання засобів нових інформаційно-комунікаційних технологій.

На практичній роботі «Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування»  в повній мірі використала практичний аспект, пов'язаний з виробленням навичок роботи з готовим програмним забезпеченням, написанням програм мовою програмування Free Pascal, використанням глобальної мережі Інтернет для обміну інформацією та повідомленнями, її пошуку. На практичній роботі активно застосовую проектор, що дає змогу за малий проміжок часу охопити декілька етапів уроку. Виконання домашнього завдання діти виставляють на свої хмари і відправляють посилання вчителю на електрону пошту. Підбір завдань для практичної роботи має патріотичне спрямування.



План-конспект уроку.

Тема: Практична робота «Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування»

Цілі:

навчальна: навчитись створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин, а саме знаходження кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами;
розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, аналізувати;
виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок 
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        привітання
·        перевірка присутніх
·        перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Для успішного виконання завдань практичної роботи нам потрібно повторити основні поняття (поширені помилки). Сьогодні ми це зробимо шляхом тестування.
Учні проходять тестування. Після чого обов’язково демонструються правильні відповіді на екрані через проектор.
Тестові завдання
1.     Якого типу елементи містяться в масиві описаному таким чином в мові програмування Free Pascal?   x: array [1..5] of integer;
а)     цілі,
б)    дійсні, 
в)     символьні.
2.     Після якого службового слова в мові програмування Free Pascal описуються змінні? 
а)     begin,
б)    if,
в)     var.
3.     Як правильно описати даний масив в мові програмування Free Pascal?            [1, 2, 3, 4, 5]
а)     x: array [1..4] of integer;
б)    x: array [1..5] of integer;
в)     x: array [1..4] of char;
г)     x: array [1..5] of char.
4.     Серед запропонованого списку оберіть оператор присвоювання;
а)     :,
б)    =,
в)     :=.
5.                Якому значенню буде присвоєно третій елемент масиву в результаті виконання даної операції?    А[1]=5; A[2]=6; A[3]:=A[1]+2*A[2];
а)     11,
б)    16,
в)     17,
г)     30.
6.                Знайдіть і виправте помилки у коді:
var a:array[1..10]of integer;
i: real;
writeln ('введіть елементи масиву');
for i:=1 to 10
begin
 write ('a[',i,']=');
 readln (a[i])
end;

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ви будете вчитися створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин, а саме знаходження кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами
ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Під час виконання практичних завдань пам’ятайте про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!
У власній структурі папок створіть папку Практична робота.

Практична робота. Складання і виконання алгоритмів опрацювання табличних величин: знаходження значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування

Завдання 1. Знайти найменше значення елементів масиву (обовязкове завдання)

Визначити найменше значення елементів цільночисельного масиву a:array[1..10] of integer.
Інструкція.
1.     Створити проект у навчальному середовищі програмування.
2.     Описати змінні a:array[1..10]i, min.
var a:array[1..10]of integer;
i: integer;
min: integer;

3.     Описати процедуру введення елементів масиву.
writeln('введіть елементи масиву');
for i:=to 10 do
begin
 write('a[',i,']=');
 readln(a[i]);
end;
4.     Прописати оператор циклу для знаходження найменшого елемента масиву.
min:=a[1];
for i := to 10 do
if a[i]<min then min := a[i];
write('min=',min);

5.     Зберегти проект у власній папці.
Завдання 2Визначити, скільки разів число 5 трапляється серед значень елементів табличної величини. (9 балів)
Інструкція.
1.     Створити проект у навчальному середовищі програмування.
2.     Описати змінні a:array[1..10]i, k.
3.     Описати процедуру введення елементів масиву.
4.     Прописати оператор циклу для знаходження кількості  елементів масиву, які =5.
5.     Зберегти проект у власній папці.

Завдання 3. Кислотність ґрунтів (12 балів)

На 10 земельних ділянках Хмельницької області проведено обстеження рівня pH ґрунту. Резуль­тати обстеження подано в таблиці.
У вибраному середовищі програмування створіть проект Ґрунти, у якому можна визначити кількість земельних ділянок з кислими (рН < 7), нейтральни­ми (рН = 7) та лужними (рН > 7) ґрунтами.

П р и м і т к а. Введіть три змінних: k (кількість ділянок з кислими грунтами), l (з лужними), n (з нейтральними грунтами) та використайте алгоритм з повним розгалуженням. Алгоритмічна структура має містити три умови.

V. Підсумки уроку
Рефлексія
·        мені вдалося…;
·        мені було незрозуміло…;
·        у мене виникли такі запитання…;
·        я не впорався з такими завданням…
VI. Домашнє завдання
Опрацювати п.16.3, виконати впр. 4, ст.126.


VIІ.  Оцінювання роботи учнів

Немає коментарів:

Дописати коментар

Поняття запиту до реляційної бази даних. Призначення звітів.Поняття запиту до реляційної бази даних. Призначення звітів.

У вікні відкритої БД систематизовані всі об'єкти: таблиці, запити, форми, звіти, макроси і модулі. Дамо коротку характеристику всіх о...